BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Isnin, 14 September 2009

Pengakuan Berbisa

Oh...pedihnya
kenyataan yang takku jangka
perasaan pasti akan terluka
andainya tabah tak kuasai jiwa

luahanmu amat menyakitkan
diriku kau terima
hanya kerana simpati sebagai seorang insan
Gembirakah rasa bila semua ini berlaku tanpaku duga?

hilangkah simpatimu?
ketika ini barulah kau ucapkan kata putus meninggalkanku
mengapa tidak di waktu perkenalan kita dahulu
permainan yang jelas ketara darimu

hati ini diguris sembilu
seakan kaca terhempas ke batu
begitulah aku
setelah diperlaku olehmu tanpa menggunakan akal fikiranmu

kau mencintai kaum sejenismu
seyakinnya aku tak menduga
rupa-rupanya pilihanmu bukannya aku
yang selama ini setia bersama

walaupun engkau jauh dimata
patuhilah fitrah sebagai manusia
adam hanyalah untuk hawa
dan begitulah jua sebaliknya

ingatlah batas-batas wanita
walaupun akhlak sentiasa kau jaga
kerana berlatarbelakangkan yang kuat pegangan agama
semestinya sesiapapun tidak akan percaya

bermula pada malam itu
aku telah melupakanmu
ku padamkan diari cinta kita dari halaman hidupku
sesungguhnya pengakuanmu sangat berbisa bagiku

biarpun sepanjang perjalanan ini
aku dipandang hina oleh keluargamu serta dicaci
hiraukanlah kerana kau tak pernah peduli
akhirnya cinta kita berakhir disini

karya:
Kuje

0 kenyataan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...