BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Khamis, 15 Oktober 2009

Di Pulau Hujung Dunia

Sungguh sayu rasa
bila kegagalan telah menimpa
bukannya aku tak pernah berusaha
namun keyakinan yang berputus asa

bila aku mula bersuara
pasti ada yang mencerca
memalingkan muka
mentang-mentanglah aku hanya orang biasa

Lihat! Lihat siapa disebelahku wahai teman
Umpama di pulau hujung dunia
hanya pandangan interaksi yang terjana

kadangkala aku hampir menangis
tangisan yang gerimis
dugaan datang aku tak sempat tepis

apa yang mereka lihat
aku tidak mahu ambil berat
aku adalah diriku
aku akan tetap membantu biarpun membatu

aku diam bukan menyimpan dendam
hanya sekelumit rasa kecewa yang aku pendam

mereka tak pernah memahami erti hidup ini
apakah salahku hanya kerana ideologi?
bilakah agaknya mereka akan datang ke sini?
hingga memadamkan semua perasaan benci

benci kepada kaum hawa bukan dengan sengaja
atas fitrahku sebagai manusia
setiap yang manis pasti ada pahitnya
sentiasa aku maafkan mereka
sentiasa aku menerima dengan hati terbuka

bukakan minda
aku bukan pengemis cinta
aku penulis cerita
yang sedang melalui jalan mereka

sesekali terpandang saat indah mereka
teringat aku pada si dia
yang telah pergi umpama tiada
benarkah dia masih terkenang akan cinta lama?
atau ada sesuatu yang belum lagi dicerita?
aku nantikan sentiasa sehingga tiba masa

Karya:Kuje

0 kenyataan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...