BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Selasa, 12 Januari 2010

Perasaan

saat pertemuan pertama itu
saat aku mengenalmu
dan kau mengenaliku
aku menyatakan hasratku

niat bersama untuk bersahabat
walaupun kadangkala tak terlihat
pasti kau masih ingat
kita bersua di satu tempat

namun..
sekian lama kemesraan yang terjalin
berputiklah rasa teringin
puasku memikirkan
apakah perasaan ini seakan mempermainkanku
hanya kerana kemesraan
terlalu mudah untukku jatuh cinta

aku berdiam diri
diriku masih tak mengerti
mencari jawapan untuk meleraikan belenggu perasaan ini
sehingga tibanya hari yang pasti
untuk merungkai segalanya

kau mula kelihatan resah
aku juga menampakkan hatiku yang gundah
apakah itu petanda dari getaran jiwaku padamu
atau hanya ilusi perasaan yang membisu

tidakku sangka kau mula membuka bicara
berbicara tentang perasaan
perasaan yang kau pendamkan berbulan-bulan
adakah itu penyelesaian untuk persoalan yang berlegar-legar mencari jawapan?

sejenak aku berfikir biarpun buntu
cuba menghuraikan kata-katamu
tersedar dari lamunan aku mula termanggu
rupa-rupanya perasaan yang tersimpan di sudut hati sudah temui
kita sama-sama miliki..
Perasaan yang selama ini asing bagi diriku dan dirimu

akhirnya kita sama-sama melafazkan kalimah cinta
kalimah cinta yang penuh puitis mengikrarkan setia
cintalah pada yang satu
setialah pada yang satu
itulah teras kebahagiaan yang utuh
tak akan goyah walaupun taufan curang datang melanda
percayalah...

Karya:Saiber & Kuje

0 kenyataan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...