BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Ahad, 7 Ogos 2011

Kerna Guruh Di Langit

"Saban waktu guruh berdentum kuat,
Hujan masih juga tidak menitis laju ke bumi,
Menanti detik yang amat berat,
Tertinggallah aku di sini..."

Al-kisah tentang aku yang menunggu,
Dan akhirnya terlena dibuai mimpi ngeri,
Di manakah aku?
Mengapakah keadaan jadi begini?

Memerhati dan merancang bila masanya aku mahu melangkah pergi,
"Kapankah hujan akan ke mari?",bicara Tanah,Flora dan Fauna duniawi.
Mereka jenuh meyakinkanku untuk menjejakkan kaki
"Aku tak mahu,aku tak mahu!Aku tak berani!Hujan seakan pasti!
Tiada perlindungan,diriku akan dibasahi air dari langit yang tinggi",getus hatiku.

Kemudian aku tenangkan diri.Tidak mahu menanggung risiko ini,
aku tidak bergerak ke mana-mana berhari-hari.
Sehinggalah panas terik kembali,
tubuhku sudah tidak bermaya lagi.
Menunggu hari mati.

Karya:Kuje

0 kenyataan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...