BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Ahad, 25 November 2012

Selama Mana Ku Masih Mencintai...

Telah ku pendam rasa itu berulang kali
Bila ku jatuh cinta ku berpura diam
Akhirnya hanya bayanganmu sahaja yang ku miliki
Iringi malam-malamku bersama kenangan silam

Dia bakal bergelar doktor
Tak mungkin rasa itu dia ingat lagi
Aku pula hanya raja diktator
Dalam kerajaan sendiri
Tanpa permaisuri

Dia kini langit dan aku kini bumi.

Bertahun-tahun selepas kekecewaan hati
Setelah permaisuriku membawa diri
Setelah permaisuriku dibawa lari
Setelah permaisuriku tak mempertahankan aku lagi
Setelah aku ditolak ke tepi
Setelah aku disakiti

Tiada percayanya aku pada kasih
Kerna rintihan selama ini merobek jiwa yang pedih

Tiada gunanya aku menyayangi
dengan sepenuh hati
Gadis yang belum ku nikahi
Gadis yang hidup denganku bukan sebagai isteri

Ku nanti takdir Ilahi
Munculnya bidadari dunia ini
Yang akan ku rindui pasti
Selama mana aku masih ingin mencintai...

Karya: Kuje

0 kenyataan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...