BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Selasa, 25 Ogos 2009

Kewujudan Tak Dirasai

Aku ada disini namun tak siapa sedari
aku ada disana namun tak siapa sangka
aku menjelajahi dunia namun tiada sesiapa
bertegur sapa berbudi bahasa antara mereka

Aku sedang menyuruti jalan-jalan yang menyeksa diri
Lampu kalimantang menerangi pencinta ilmu yang sabar menanti
kejayaan mereka bukan datang sendiri
Beruntunglah mereka kerana ilmu yang ada
ramai datang mencari mereka biar jauh sekali
begitulah aku ketika dahulu jika kau masih ingat lagi

malang bagiku ditempat ini
rasai kewujudan yang tak dihargai
bukanku tujukan buat teman-teman yang sejati
khas luahan ini untuk wanita-wanita yang mengenali tetapi tak ambil peduli

terima kasih atas nasihat-nasihat yang diberi
tahniah kepada yang melayari halaman ini
kita akan bersua bila ada rezeki
karya-karyaku tetap akan bersemadi disini
walaupun kewujudanku tak dirasai

karya:
Kuje

0 kenyataan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...