BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Khamis, 20 Ogos 2009

Nafas-nafas kritikal..(jangan salahkan aku)

Nyalaan api telah menghangatkan malam-malamku..
harapanku fantasikan dengan hembusan-hembusan kritikal..
tiada terfikir aku begini jadinya dihimpit ketagihan padanya yang tak pernah terasa..
rokok yang setia..
teman yang tak bernyawa dikala sepi tiba..
kesunyianku bukan hiba!
kegembiraanku bukan ria!
kedukaanku sememangnya kerana terluka!
sedih memang pedih!
aku terpaksa kerana aku hanyalah manusia!!
biarkan aku mendampinginya..
biarkan!
kerana kamu wahai teman tidak pernah pedulikan aku yang dianggap pendeta gila..
ku bangun menentang hak jiwa..
ku berdiri membangkang segala yang tak pasti kebenarannya..
namun tak pernah aku dibela..
usah perlihatkan aku dengan pandangan luaranmu sebagai seorang pendusta..
helaan nafas ini sememangnya nyata di dunia yang fana..

teman,setiap darinya ada hikmah yang berguna..
dan jangan salahkan aku membabi buta!!!

karya,
kuje

0 kenyataan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...